FAQ
Här hittar du våra vanliga frågor
VILKEN STORLEK SKA JAG VÄLJA?
Som en huvudregel rekommenderar vi att du väljer den storlek du normalt bär (även i baby t-shirts) Om du tar fram dina favoritstilar och jämföra mått på vår storleksguide bör det kunna hjälpa dig att bestämma!
Länk till guide:
https://dinvintageshop.dk/pages/storrelsesguide-for-vores-egen-kollektion
Tips! Om du gillar boxfit rekommenderar vi dig at gå upp en storlek
Hur lång tid tar det för en beställning att komma fram?
Internationella beställningar anländer normalt inom 2-4 veckor efter leverans. Observera att dessa beställningar måste passera tullkontoret i ditt land innan de släpps för slutleverans, vilket ibland kan orsaka ytterligare förseningar. När en beställning lämnar vårt lager kan fraktförseningar uppstå på grund av faktorer utanför vår kontroll. Vi kan tyvärr inte kontrollera hur snabbt en beställning kommer när den har lämnat vårt lager. Att kontakta transportören är det bästa sättet att få mer insikt om ditt pakets plats och beräknade leveransdatum.
Hur kan jag spåra min beställning?
När du har lagt din beställning online kommer du att kunna se detaljerna för köpet, följa förberedelserna och se leveransuppdateringar i området Mitt konto.
Hur skapar jag en prenumerationsorder?
Vi kommer att leverera produkter till dig så snart som rimligen är möjligt. Beställningar skickas vanligtvis mellan 1-3 dagar från datumet för beställningen. Kontakta vår kundtjänst om din leverans inte har mottagits inom de angivna datumen.
Hur returnerar jag mina varor?
Vi erbjuder för närvarande inte gratis returer till utländska kunder. Du kommer därför att behöva stå för alla kostnader för att returnera varor till oss själv. Vi rekommenderar att du märker ditt paket som "returgods" för att undvika ytterligare avgifter. Kom ihåg: Vi rekommenderar starkt att du returnerar alla varor via en registrerad spårbar tjänst och skaffar och behåller bevis på postning eftersom vi inte tar ansvar för varor som inte kommer fram till oss.
Hur kan jag välja rätt storlek för mig?
Habitat har skapat ett universellt storlekssystem som syftar till att ge en unik referens för alla länder. Du kan enkelt hitta den bästa storleken för dig genom att hänvisa till vår storleksguide som ger en omvandlingstabell för alla stora länders storlekssystem.
Storleksguiden är bekvämt tillgänglig på sidan för varje produkt.
KAN JEG IKKE BARE SMS'E KUNDESERVICE?
Nope.. Vi vil enormt gerne at du tager skriftligt kontakt på mailen istedet (kontakt@dinvintageshop.dk)
Grunden er ret simpel; så vi har mulighed for at holde styr på hvad der er aftalt - på ét sted...
Hvis du har haste-spørgsmål vil vi anbefale at du ringer os op på 28 14 55 75 (man-fre 10-15)
Vilka betalningsmetoder accepterar du?
Habitat accepterar följande betalningsmetoder för onlineköp:
• Alla vanliga kreditkort, som visas i kassan
• PayPal: om du inte har ett konto ännu kan du skapa ett medan du handlar hos oss
• Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay
Observera att din faktureringsadress måste matcha adressen på ditt kreditkortsutdrag.
LEVERANS
HUR SNABBT LEVERAR NI?
- Vi skickar vanligtvis ditt paket inom 1-3 arbetsdagar, du får ett sms och mail med spårning när din beställning är klar.
- Förbeställningar är dock ett undantag - och har du en förbeställning av din beställning får du räkna med att allt skickas tillsammans
- Beställningar gjorda på helger och helgdagar skickas på måndag..
- Du får en spårningslänk när beställningen har skickats. (och pengarna dras först när din beställning har skickats!)
VAD BETYDER PRE-ORDER?
Pre-order = förbeställning
När du beställde varan stod det tydligt vilken vecka vi siktar på att kunna leverera varan till dig – alltså så fort den finns i lager hos oss igen!
Om den angivna veckan överskrids får du löpande besked.
Du måste vara uppmärksam på om du har flera stilar i din beställning, då skickas din beställning tillsammans, din förbeställning har landat här! Vi tar naturligtvis inte ut pengarna från ditt konto förrän varorna har skickats!
Hur skapar jag en prenumerationsorder?
Vi kommer att leverera produkter till dig så snart som rimligen är möjligt. Beställningar skickas vanligtvis mellan 1-3 dagar från datumet för beställningen. Kontakta vår kundtjänst om din leverans inte har mottagits inom de angivna datumen.
Hur returnerar jag mina varor?
Vi erbjuder för närvarande inte gratis returer till utländska kunder. Du kommer därför att behöva stå för alla kostnader för att returnera varor till oss själv. Vi rekommenderar att du märker ditt paket som "returgods" för att undvika ytterligare avgifter. Kom ihåg: Vi rekommenderar starkt att du returnerar alla varor via en registrerad spårbar tjänst och skaffar och behåller bevis på postning eftersom vi inte tar ansvar för varor som inte kommer fram till oss.
RETUR & BYTE
HUR LÄNGE HAR JAG PÅ MIG ATT BYTA ELLER RETURNERA?
Du har 14 dagar på dig att returnera eller byta din beställning från det att du mottagit din beställning.
Dessa villkor måste uppfyllas:
- Du måste skicka tillbaka produkten som du fått den (inkl. gratis prylar, annars kvittar vi värdet på gåvan)
- Du får inte ha använt produkten, tvättat den, eller gjort den smutsig med till exempel smink
- Sätt en tydlig lapp i ditt paket där det står vad du vill ha - till exempel om det ska bytas mot en annan storlek, färg - eller krediteras
Klicka här:
https://return.shipmondo.com/dinvintageshopdk
KAN JAG BYTA STIL I MIN MYSTERY BOX?
JA! Du kan alltid byta en mystisk stil – även om den är en del av en låda!
Du har 14 dagar på dig att returnera eller byta din beställning från det att du mottagit din beställning.
Flg: villkor måste uppfyllas:
- Du måste returnera produkten som du fått den (inkl. gratisprylar, annars kvittar vi värdet på gåvan)
- Du får inte ha använt föremålet, tvättat det, eller gjort det smutsigt med till exempel smink
- Sätt en tydlig lapp i ditt paket där det står vad du vill ha - till exempel om det ska bytas mot en annan storlek, färg - eller krediteras
Klicka här:
https://return.shipmondo.com/dinvintageshopdk
KAN JAG RETURNERA ALLA/DELAR AV MIN MYSTERY BOX?
JA! Du kan alltid returnera/byta varor köpta av oss.. om det ingår i ett mysteriepaket så krediteras du för vad du köpte det för i paketet..
Du har 14 dagar på dig att returnera eller byta din beställning från det att du mottagit din beställning.
Flg: villkor måste uppfyllas:
- Du måste returnera produkten som du fått den (inkl. gratisprylar, annars kvittar vi värdet på gåvan)
- Du får inte ha använt föremålet, tvättat det, eller gjort det smutsigt med till exempel smink
- Sätt en tydlig lapp i ditt paket där det står vad du vill ha - till exempel om det ska bytas mot en annan storlek, färg - eller krediteras
Klicka här:
https://return.shipmondo.com/dinvintageshopdk
Må jeg komme forbi og bytte min ordre på jeres lager?
Ja, du er altid velkommen til at komme forbi lageret med din ombytning - hvis bare du aftaler det på forhånd..
På den måde kan vi have dine nye varer klar - og sikre du ikke kører forgæves!
Book på 28 15 55 75
Adresse: Lerbakken 25 - port 4, 8410 Rønde
JAG FÅR EN FEL STORLEK BABY TEE?!
Du har 99,9% fått rätt storlek! 👍🏻 Babytröjor ÄR (som namnet kanske avslöjar) barntröjor! Dock i amerikanska barnstorlekar – och avsedd för vuxna! Det är de sitter tightare och kortare än våra vanliga unisex-tröjor! Vi har mätt dem och bedömt vad som motsvarar en vuxen XS
XS = 104 / 3-4 år*
S = 116 / 5-6 år*
M = 128 / 7-8 år*
L = 140 / 9-11 år*
XL = 152 / 12-13 år*
*Man kan INTE utgå från barnens storlekssiffror på halsen - en 14-åring kommer till exempel att drunkna i L - men XS/S är det 👍🏻
PSST! Du kan se Alberthe i alla storlekar av babytröjor på vår storleksguide:
https://dinvintageshop.dk/pages/storrelsesguide-for-vores-egen-kollektion
JAG HAR FÅTT LEVERERAD FEL STILAR..
Okej; så vi har haft för fullt på paketavdelningen.. Vi beklagar det!
Skynda dig och skriv ett mail till kundtjänst på kontakt@dinvintageshop.dk - vi fixar det såklart snarast
Vi svarar på mejl alla vardagar kl 10:00-15:00
En af mine styles er i stykker
Det beklager vi!
Skynd dig at sende en mail til kundeservice på kontakt@dinvintageshop.dk - så får vi det naturligvis fixet asap
Inkluder billeder af fejlen og beskrivelser heraf i mailen - og meget gerne dit ordrenummer
Vi svarer mails alle hverdage kl. 10:00-15:00
Vilka betalningsmetoder accepterar du?
Habitat accepterar följande betalningsmetoder för onlineköp:
• Alla vanliga kreditkort, som visas i kassan
• PayPal: om du inte har ett konto ännu kan du skapa ett medan du handlar hos oss
• Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay
Observera att din faktureringsadress måste matcha adressen på ditt kreditkortsutdrag.
Hur kan jag spåra min beställning?
När du har lagt din beställning online kommer du att kunna se detaljerna för köpet, följa förberedelserna och se leveransuppdateringar i området Mitt konto.